Nieuws, februari 2013

22 februari 2013

Emile Roemer spreekt zich uit vóór studiefinanciering

Woensdagmiddag ging ROOD Den Haag langs bij de Tweede Kamer om zich samen met Emile Roemer uit te spreken vóór behoud van de studiefinanciering en het ov-studentenkaart. Roemer benadrukte het belang van de actie, want zonder studiefinanciering en ov-studentenkaart is studeren niet meer voor iedereen mogelijk.

21 februari 2013

Veiligheid honden op strand moet verbeteren

Onlangs werd bekend dat er weer een hond op het strand was doodgereden door een terreinwagen van Rijkswaterstaat. De SP wil dat er snel actie ondernomen wordt om de veiligheid van honden op het strand te verbeteren. Al in 2009 en 2010 vroeg de partij om scherpe regels en handhaving om roekeloos rijgedrag op het strand te voorkomen. Ditmaal heeft de SP samen met Partij voor de Dieren en de HSP vragen gesteld aan het gemeentebestuur over de kwestie. "Het is belangrijk dat hondenbezitters zich veilig voelen op het strand en met een gerust hart hun hond kunnen uitlaten. Daarom moet de maximale snelheid van 15 kilometer per uur voor voertuigen gehandhaafd worden door de gemeente en moeten er veilige losloopplekken aangelegd worden" aldus SP-fractievoorzitter Ingrid Gyömörei.

20 februari 2013

Figuranten gezocht voor levende klok

Om onze steun niet allen in woorden maar ook in daden te laten zien doet de Haagse SP mee aan het kunstproject de levende digitale klok. Op 6 maart van 20.00 tot 20.40 is de SP te vinden in de grote zaal van het Theater aan het Spui. De SP leden zitten zo op de tribune dat zij cijfers vormen en hiermee de digitale tijd aangeven. Deze marathon wordt uitgevoerd door honderden mensen en duurt in totaal 16 uur. Dit kunstwerk wordt vastgelegd op film.

20 februari 2013

Invliegen van Spaanse verpleegkundigen slecht idee

RESPECT Zorggroep Scheveningen is van plan om tien verpleegkundigen uit Spanje over te laten komen en in dienst te nemen voor minimaal twee jaar. Men wil dit doen, omdat het niet lukt voldoende verpleegkundigen te vinden die voor de zorggroep willen werken. SP-raadslid Bart van Kent: “Dit is een vreemd en riskant plan. Vreemd omdat de werkloosheid in de regio Den Haag 11% is en riskant omdat deze verpleegkundigen de Nederlandse taal niet machtig zijn.” Inmiddels heeft de SP opheldering gevraagd aan het gemeentebestuur van Den Haag.

19 februari 2013

Voor ROOD Den Haag moet je bij Andreas Kort zijn

Andreas Kort
Andreas Kort is de nieuwe ROOD contactpersoon van de Haagse ROOD groep en hij wil zich graag even voorstellen. Zoals het bij een jongerenorganisatie hoort, blijft de ROOD groep zich verjongen. Zeker nadat in het afgelopen jaar een deel, inclusief zijn voorganger, de groep was 'ontgroeid' (ze werden ouder dan 28 jaar), zet Andreas de schouders er onder in 2013. Hij beantwoordt een paar vragen:

19 februari 2013

Oproep: klusmateriaal gezocht

De komende tijd gaat het actieteam aan de slag met ons afdelingspand in Den Haag. Hiervoor zijn verschillende materialen nodig. Indien u gereedschap uit onderstaand lijstje hebt en aan de SP Den Haag wilt schenken laat dit dan weten door een e-mail te sturen aan denhaag@sp.nl. Het actieteam komt het dan graag bij u ophalen.